2016. január 6., szerda

Tabutéma: Melegnek lenni baj? - Coming Out

Talán azzal, hogy én most írni fogok erről a témáról lehet botrányt fogok kavarni, talán csak egy két olvasóm fog megbotránkozni rajta, vagy akár több nem tudom.

Forrás
Olvastam egy cikket, arról hogy melegnek lenni baj, ha tehetitek olvassátok el, mert nagyon szép írás. Sokat gondolkodtam róla és úgy döntöttem megérdemel egy bejegyzést ez a téma, mivel eléggé közel áll hozzám az LMBT kultúra. Alföldi Róbert véleménye szerint baj, amit nem kért az ember. Ez így van, senki sem kéri mégis így érez, hogy mi lehet ennek a hátterébe szerintem még mindig rejtély. Az én kis spirituális szemléletem szerint - minimum  biszexuálisnak kéne lennie minden embernek- a lélek számít. Legalább is nagyon sokszor így voltam vele. Rá kellet jönnöm azonban, hogy ez nem feltétlenül van így, mert a fizikai vonzódás is sokat számít. Ismeritek a pánszexualitás fogalmát? Elvileg én az vagyok, gyakorlatilag még nem tudom, hasonló a biszexualitáshoz. Pán-szexuális az a személy, akinek nem számít a nem, hanem a lélek. Így voltam vele nagyon sokáig. Tulajdonképpen tényleg fontosak a címkék? Hiszen régen az ókori társadalomban elég sokszor előfordult, hogy valaki a saját neméhez vonzódott vagy csak szeretkezett vele, tudtommal ez teljesen elfogadott volt akkoriban, vagy nem volt annyira tabutéma, mint manapság. Ott volt Szapphó példája nőkhöz írt szerelmes verseket, bár hivatalos bizonyíték nincsen arra, hogy leszbikus lehetett. A társadalomban sokan megvetik azokat az embereket, akik képesek felvállalni a másságukat csak azért, mert nem akarnak titkolózni, titokban élni.Szerintem teljesen normális dolog, ha valaki úgy akar együtt lenni a párjával mint minden"normális" ember. Mindig lesznek utálkozók, mindig lesznek beszólogató emberek. Sosem felejtem el, mikor olvastam Steiner Kristóf - Gumimatrac a Gangeszen című könyvét volt benne egy olyan rész hogy mikor utána szólnak az emberek az utcán, hogy "te rossz buzi", ő büszkén hátrafordult és utána kiabált, hogy "igen is jó buzi vagyok." Hogy mi miatt aggat valaki ilyen jelzőket másokra, miközben még az adott személyt nem is ismerik, nem is beszéltek vele, nem lehet tudni. Ki találta ki először is azt, hogy aki "buzi" az rossz? Nekem régen a meleg barátaim mindig azt mondták, hogy a buzi kifejezés sértő rájuk nézve - ezt amúgy én is megértem, fordított helyzetben nekem sem tetszene, ha lebuziznának - Mindenkit úgy kéne elfogadni ahogy van és amilyen. Függetlenül attól, hogy kihez vagy mihez vonzódik. Sok leszbikus vagy biszexuális él tagadó fázisban. Valamilyen szinten ez a tagadás dolog bennem is jelen van. Hogy miért? Mert a legtöbben tényleg szeretnének megfelelni a család idillikus képének, mert ilyen társadalomban növünk fel, ezt plántálják belénk hogy a család anyából apából és gyerekekből áll, nem két anyából sem két apából. Meg ugye ott van az is, hogy természetes úton gyermek sem születhet pedig a nemi szerveink elvileg éppen hogy arra valóak lennének, gyermeknemzésre. Persze ehhez az kell, hogy két ellentétes nemű pár szerelmeskedjen. Igazából megmerem kockáztatni azt a kijelentést is, hogy az AIDS egy biológiai fegyver első sorban a homoszexuálisok ellen. Tutira mesterségesen előállított valami, hogy akik "rendellenesen" viselkednek halljanak meg. Csak, hogy szerintem a biszexuálisok adták tovább a heteroszexuálisoknak is, így már nem csak a melegek vannak veszélyben ezzel a "gyógyíthatatlan" betegséggel kapcsolatban.Ha a Bibliát, vagy bármelyik vallás Szent könyvét vesszük alapul megint ott vagyunk, ahonnan elindultunk. Bűn, nem elfogadott. Megértem én, hogy sokan a Pride miatt lázonganak, mert hát már átment giccsparádéba, és emiatt is elítélnek mindenkit, mert "felvonul" pedig csak éppenséggel egyenlő jogokat akarnának, mint ami azoknak van akik simán járhatnak kézen fogva az utcán megbotránkoztatás nélkül és akár még csókot is válthatnak.Régen a Pride nem olyan volt, mint manapság. Ajánlok egy filmet, Az Imák Bobbyért pont erről szól. Anyukámmal végig sírtuk, hogy hogyan férhet ennyi gonoszság az emberekbe, nem akarok spoillerezni ezzel kapcsolatban nagyon, csak ha tudnátok milyen sok ember lett öngyilkos azért, mert nem tudott együtt élni a gondolattal, hogy meleg. Hogy nem tud a családjának örömet szerezni a megfelelő idillikus családi képpel, amit minden embertől elvárnak a szüleik. Melegnek lenni tényleg ennyire baj? Sok szülő azt hiszi csak egy átmeneti korszak a gyermeke életében, majd kinövi. Ezt mondták nekem is a J-rock animés korszakomra, ezt mondták a goth  korszakomra is és még mindig benne vagyok immár 8 éve... Van, amit nem lehet kinőni. Főleg, ha arról van szó hogy kit tart vonzóbbnak valaki, vagy kivel tudja leginkább elképzelni a szexuális együtt létet. Szerintem melegnek lenni nem baj, sőt vannak jó oldalai is. A melegség vagy biszexualitás nem döntés kérdése, ahogy a heteroszexuálisok sem úgy döntöttek. Lehet ez az elfogadott norma, de miért ne lehetne elfogadott a másság is? Csak azért megfelelni másoknak, hogy ne okozz csalódást hülyeség. El kell fogadnod magad olyannak, amilyen vagy, függetlenül attól milyen nemhez vonzódsz, értékes ember vagy, ne hallgass azokra, akik szerint "beteg" vagy. Ha nem vállalod fel önmagadat és megpróbálsz "normálisan élni, normális párkapcsolatban" elnyomva azt aki valójában vagy sosem lehetsz boldog. Ha nő vagy és férfi testben születtél élj nőként, ha férfi vagy női testben élj férfiként. Egy igaz ember nem fog ezért megvetni. A természet néha okoz csalódásokat, de manapság már lehet változtatni. Egy a fontos: Légy önmagad és ne akarj mások elvárása szerint boldog lenni, mert nem leszel az, ha hazugságban kell élned. Ha gondolod ne is aggass magadra címkéket, és ne is hagyd hogy mások skatulyázzanak be, csak légy azzal akivel jól érzed magad és boldog vagy. Hiszen a saját boldogságodért TE vagy a felelős. Ne hallgass másra.

6 megjegyzés:

  1. Bírom, hogy mennyire egyformán gondolkodunk bizonyos dolgokról, mégis teljesen más szemszögből közelítjük meg a dolgokat :) ...

    Én pl. úgy vagyok vele, hogy utálom ezeket a kategóriákat, hogy meleg, lezbi, homokos, stb., én úgy vagyok vele, hogy az emberi psziché jóval bonyolultabb és többszínűbb, mint hogy pár kategóriára oszthassuk be.

    A melegek helyzetén egyébként szerintem rengeteget rontott a pride, pont azért amit te is írtál, hogy átfordult giccsparádévá, és elvesztette az eredeti célját, és ez valahol nagyon szomorú.

    VálaszTörlés
  2. Igen ez így van, szilveszterkor amúgy pont egy "meleg buliba" voltam, házibuli volt 1 meleg fiúval, 12 leszbikus nővel és 1 hetero lánnyal és mivel én még eléggé bizonytalan vagyok ezzel a dologgal kapcsolatban az egyik lány mondta, hogy felesleges címkézni, illetve sokan nem is teszik és szerintem ez így van jól, ahogy te is írtad. A bekategorizálás nem is annyira fontos, mert ismerek olyan leszbikust, aki most egy férfival van együtt. És olyan leszbikusról is hallottam már, akinek eddig csak heteroszexuális barátnői voltak. Meg Ugye ott van Gallus Niki esete is, aki heteroszexuális és még is beleszeretett egy nőbe. Szóval bármi megtörténhet. :D

    És sajnos sokan nem néznek a felszín mögé sem, pedig akkor jobban megérhetnék hogy mi is volt az eredeti célja a pride-nak és miért is kezdődött el, mi indította el. A film, amit ajánlottam erről is szól.

    VálaszTörlés
  3. Nos érdekes volt olvasni a véleményed. :) Sok mindenben egyet értek veled, ez nem vitás. ^^ Alapból utálok mindenféle diszkriminációt, akkor is, ha az a nemi identitás miatt alakulna ki. Olyan sok a szűklátokörü ember hogy az félelmetes. Elméletben azért is utálkoznak, kiközösítenek mert az ember amit nem ért, nem ismer attól fél mert ismeretlen. De, attól lesz igazán ember valaki, ha felülkerekedik mindenféle alaptalan előérzést, gondolatot és igenis hajlandó az ismeretlent megismerni. A békés és nyugodt élethez sajnos HOSSZÚ az út és mivel mindenkinek mást jelentenek ezen szavak, nagy eséllyel soha nem lesz ilyen a világ. Igazságos, mindenkinek boldog, gondtalan....

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszett az írásod! Mellesleg (szerintem) én is panszexuális vagyok, de igazság szerint még én sem vagyok ebben teljesen biztos. (Anyukám erről úgy vélekedett, hogy "nem tudod, amíg ki nem próbálod" - bár ezzel nem igazán értek egyet.)
    Tumblr-en én úgy olvastam, hogy a szexualitás csak a fizikai együttlétre utal, a lelki vonzalmat már romantikának nevezik (legalább is angolul). Szóval attól, hogy egy személy heteroszexuálisnak vallja magát, és fizikailag csak az ellenkező nemet találja vonzónak, nem azt jelenti, hogy egy azonos nemű személybe nem tudna beleszeretni. (Húúde remélem, hogy értelmes vagyok) És van mégegy "kategória" - a nemi identitás, ami azt takarja, milyen neműnek érzi az egyén magát. Személy szerint én gender queer/gender fluid vagyok, ami nagyjából annyit jelent: egyszer fiú, egyszer lány. Attól függően, mikor minek érzem magam, hogy kelek fel reggel.
    Mindenesetre órákat tudnék beszélni erről a témáról, de persze csak a saját szemszögemből.
    Köszönöm az írásodat, kellemes volt olvasni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ooo nekem is ugyan ezt mondta nővérek, de szerintem lehet tudni, anelkul is. Asa ez az identitas dolog egy nehez kerdes. Ezekről a kategoriakrol is hallottam már, de meg nrm astam jobban bele magamat. :) örülök, hogy tetszett. :) lehet van benne valami a vonzodas dologban. :)

      Törlés
  5. Így van, a fèlelem. Nekem apum a mai napig azt hiszi, hogy a melegbarataim miatt vonzodom a nokhoz is. Leginkább emiatt felhetnek az emberek, hogy ilyet atlehet ragasztani másra..én azért reménykedem, hogy egyszer eljutunk egy eloiteletektol mentes vilagba. :)

    VálaszTörlés