2016. január 29., péntek

This Way Up - egy mese tragikomédiával.

A mozicsillagon böngésztem, mikor rátaláltam erre a mesére. Pont keresni akartam, az én ízlésemnek megfelelőt. Valami sötétet, elvontat, groteszket, valamit ami én vagyok. A "This Way Up" animációs-mese mondhatni ezt pont ki is elégítette. Az animáció bár mindössze 9 percet vesz igénybe, de benne van minden, ami kell.

Mindig bámulattal csodálom azokat, akik képesek nemhétköznapi mesét/animációt létrehozni. Talán nem is gyerekeknek való mindegyik, de mégis annyira jóérzés, hogy vannak, akik mernek egy tabu témáról alkotni. Mint ahogyan a halál megközelítése.


A történet két temetkezési-vállalkozóról szól, akik a szokásoshoz híven útnak indulnak, hogy elvigyenek egy koporsót  benne egy halottal a végső nyughelyére. Igen ám, de ez a nap még sem olyan szokványos mint eddig. Az útjuk során akadályokba ütköznek és a temetőbe érkezésük sem ment zökkenőmentesen.
Mindent megtesznek annak érdekében, hogy időben eljuttassák a nénit a temetőbe. 


Tragikomédia, mert bár eléggé zord, gyászos az egész képi világ, mégis találhatóak benne vicces jelenetek.  Ami érdekesebbé teszi és megfelelő hangulatot kölcsönöz az animációnak az az, hogy majdnem olyan, mintha egy némafilmet közvetítenének. A zenei aláfestés, ami végig követi a temetkezési-vállalkozók napját kiválóan elénk tárja egy temetéssel kapcsolatos érzéseinket bár groteszk megközelítésből. 
Ha jól olvastam Oscar-díjra is jelölték.

Ajánlom azoknak, akik szeretik a sötét hangulatú, morbid, elvont és groteszk műveket mesékbe burkolva. Tafofil embereknek kötelező! :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése