2016. május 8., vasárnap

Egy debreceni zenekar koncertén jártam. /Gate69/

Tegnap koncerten jártam. Már hiányzott kicsit  a debreceni rockélet, régen egy barátnőmmel nagyon sok Rammlied (Rammstain tribute) koncertre jártunk, nagyon jók is voltak. Sajnos már páréve megszűnt és ezzel már mi sem igazán jártunk ilyen debreceni hazai koncertekre. Kaptam egy meghívást a Gate69 koncertre. Rákerestem a Youtube-on és megtetszett. Gondoltam elmegyek rá, bár a helyzet úgy hozta, hogy egyedül. Sosem koncerteztem még igazából egyedül, ennek a fő oka természetesen a rosszulléteim voltak, na jó. Volt egy Nyughatatlan koncert kb két éve, amire egyedül mentem el, két szám után rosszul is lettem... Gondoltam, hogy itt is benne lesz a pakliban, de aznap úgy viszonylag jól éreztem magamat, és úgy voltam vele, hogy csak elmegyek. Meg hát jeleztem is az eseményen, Daninak is, hogy ott leszek. A kikapcsolódás meg tényleg nem árt a sok mostanságért stressz miatt.

A Gate69 tagjai közül, csak egy srácot ismertem (Ő hívott az eseményre is) a "hős", aki eljött a tavaly nyáron szervezett debreceni goth talira egyedül.
Tagjai: Juhász Dániel - Énekes, gitáros, Gyarmati Dominik - Vokál és gitár, Orbán Balázs - Basszusgitár, Újlakán Kálmán - dobos.

Az esemény úgy volt meghirdetve, hogy  300 ft a belépő, de az első 15 embernek ingyenes a belépés. A sors úgy hozta, hogy belekerültem a 15 főbe, így ingyen élvezhettem a koncertet. Kis késéssel, de kb háromnegyed nyolckor az első zenekar az Amorf Magzat lépett színpadra. Nos, a tagjai meglehetősen fiatalok voltak (már értem a "magzat" szót, vagy még sem?), de azért elég ügyesek a korukhoz képest, bár a vége felé picit jobban megszédültem, de szerencsére csak egy kis pillanat volt. Talán ez a szédülés is azért lehetett mert nagyon jók voltak?! Nem játszottak sok számot és leginkább feldolgozásokat. Mondanom sem kell, hogy a legnagyobb rajongótábort a Gate69 kapta. Ha jól tudom 2014-ben alakultak, így volt is idejük rajongókat toborozni. Saját számaik mellet feldolgozásokat is játszanak, ráadásul elég jól. Hallhattunk tőlünk Tankcsapda, Nirvana, Judas Priest, AC/DC és Misfits feldolgozást is. ( A Misfits-nél nagyon megörültem, hogy egy kis horrorpunk is teret kapott.) A saját számaik angol és magyar nyelvűek, általában Dominik és Dani írja őket.
Forrás
Nem is megy nekik olyan rosszul az angol, mint sokan gondolnák. Kiejtésben is ott vannak. Nagyon jó partit és koncertet adtak a fiuk! Még azt is tudják, hogyan kell szórakoztatni a nézőket. Szerintem pár éve múlva a sok fellépés és tapasztalat magasabb szintekre juttatja őket. A lassabb szerelmes-jellegű számaik valamiért jobban a szívemhez nőttek, de a pörgősebbekben is voltak érzelmek bőven. Azért szívesen hallanék tőlük egy-két Calabrese számot is, ha már a Misfits-ért úgy megőrültek a lányok. :D

Szóval, ha valaki éppen Debrecenbe jár és lesz koncertjük, mindenképpen ajánlanám hogy hallgassák meg őket élőben is.

Amit sajnálok az az, hogy a Youtube-on nincsenek annyira jó minőségű felvételek. :( De azért valamennyire hallgatható.

A következő koncertjük május 28.-án lesz, a MAG vendégzenekara lesz a Gate69.

Amúgy a koncerten voltak beszélgető partnereim. Az énekesbarátnője meg egy budapesti goth lány. =) /Néha merek embereket leszólítani, félősen is. / Sőt, még ismerősöket is láttam, aminek szintén nagyon megörültem.

Jövőhéten Bordó Sárkány koncertre megyek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése