2016. január 16., szombat

Hová tűntél debreceni sötét élet?

Amikor felregisztráltam annak idején a Magyar Gothic Club-ra (MGC-re), olyan érzésem volt, hogy egyedül vagyok, de szerencsére az oldalnak köszönhetően rájöttem arra, hogy ez nem így van. Hiszen ott ismertem meg olyan dark/goth embereket, akik debreceniek voltak, vagy csak itt tanultak.  Találkozók is voltak szervezve és annak ellenére, hogy volt már akkor is problémám egy akkori barátnőmmel elmentünk rá és nagyon jól éreztem magamat (azt is leszámítva, hogy rosszul voltam, kb minden találkozó alkalmával, de ez most mindegy is.) Ez  a fajta társaság megszűnt az MGC-vel együtt. Végül is a legtöbben felnőttek, saját lábra álltak, dolgoznak és nincsen idejük ilyesmin részt venni.

Forrás
Viszont, volt egy bizonyos Szeptember 27.-ei napon találkozó kb 2 éve, ami nagyon szuper volt és sokan el is jöttek, még Budapestről is, arról nem is beszélve, hogy a Facebook-os eseményt is igen csak sokan visszajelölték (még ha nem is jöttek el). Szóval nem lenne vészes a debreceni helyzet, csak valamiért nem tudom, hogy ezek az emberkék miért nem akarnak egy jól működő debreceni goth közösséget kialakítani. Mert az ember azt hinné, hogy nem vagyunk elegen ahhoz, hogy találkozókat szervezzünk, ami nem igaz. Hiszen többen vagyunk, mint bárki is gondolná. Talán lehet ennek is oka van, hogy a nyáron szervezett találkozó így befuccsolt. Talán a sors nem akarja, vagy én nem is tudom. Változnak az idők, ismerek olyat, aki már nem részese a szubkultúrának, de ismerek olyanokat is, akik még mindig és mégsem akarnak szocializálódni egy ilyen rendezvény keretein belül. Talán a felnőtté-válással már tényleg nincsen idejük közösség kialakításra?

Akartam volna szervezni egy industrial party-t, hogy az se mindig csak Pesten, Szegeden vagy Nyíregyházán legyen. Meg is érdeklődtem a Kaptár nevezetű szórakozóhelyen hogyan is lehetne kivitelezni egy ilyen lehetőséget, ha van rá igény, akkor lehetett volna. Ha bejött volna csinálhattuk volna havonta egyszer, vagy két havonta, de hogy legyen valami élet a debreceni dark színtéren... Kiírtam sok Facebook-os csoportban, páran írták, hogy benne lennének a többiek meg nem is reagáltak rá. Pedig milyen jó lett volna. Meglehetne oldani mindent itt is, de ahhoz tényleg az kéne, hogy ne csak pár ember akarja, hanem sokkal több.

Hogy mi lesz a debreceni sötét élettel, nem tudom. Jó lenne, ha lennénk minél többen és szocializálódnának is, vagy a felnőtté-válás miatt már tényleg nincs kedve és ideje az ilyesmihez? Pedig Budapesten is nagyon sokan már önálló életet élnek, dolgoznak és az idősebb kategóriának már családja is van még is tudnak időt szánni ilyesfajta eseményekre. Akarják, hogy legyen. Van igény rá és tudják, hogy jól szoktak szórakozni. Én is szeretnék hasonlót, de ha nem jön össze egy igazi társaság a debreceniekből kifogunk halni, vagy mindenki ellesz magának és eltűnnek majd az emlékek is a süllyesztőben. Kénytelenek leszünk idegen városba barangolni, hogy legyen egy hely, ahol ismerkedhetünk hasonló gondolkodású, hasonló stílust kedvelő egyedekkel. Egy hely, ahol fel szabadulhatunk a sok ismeretlen ismerőssel, virtuális barátokkal stb.

Bárcsak ne így lenne. Bár lehet, hogy tényleg csak azért volt jó a két évvel ezelőtti találkozó, mert
 spontán történések miatt lett olyan, amilyen? Na mindegy, majd lesz valahogy. Örülnék neki, ha itt is lenne élet és nem csak 250 km-re.

Vagy örüljek azért, mert volt és átélhettem egyszer-kétszer? Örülök én neki, tényleg. Ha nem is lesz több, azért örülök, hogy megtörténhetett. Szép emlékként gondolok vissza azokra az időkre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése