2016. január 5., kedd

Acapella pillérjei: Rajaton és Pentatonix

Úgy gondoltam most jöjjön újra egy kis zeneajánlós bejegyzés, mert ilyen  régen volt már.
Az Acapella zenei stílussal kb 6-7 éve ismerkedhettem meg egy debreceni goth találkozó keretein belül a Rajaton által. Aki esetleg nem ismerné ezt a  műfajt, azoknak fontos megemlítenem, hogy hangszer kíséret nélkül énekelnek, illetve a "hangszerűk" a szájuk.

Forrás
Már régebben is írtam a Rajton - Butterfly című számáról, ami kicsit átformálta egész eddigi életemet és sokkal pozitívabb lettem általa. Mikor először hallottam  Butterfly és a Dobbin's Flowery Vale című számokat egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ezt tényleg hangszerek nélkül csinálják! Lenyűgöző, aki ki találta és akik csinálják zsenik. Igazi Kórus hangulatot teremtenek. Egyébként Finnek és mint tudjuk a Finn bandák, előadók vérében szinte benne van  a profizmus. Legfőképpen feldolgozásokat játszanak, de tudtommal akadnak saját számaik is. A feldolgozások között vannak olyan slágerek is mint pl: Beatles - Lady Madonna, Queen - Bohem Rhapsody, Abba - Gimme Gimme. Bár a felsoroltak közül az utolsó, az Abba album talán nem teljesen Acapella, mert ha jól emlékszem ott előfordult egy-egy hangszer. Minden esetre bámulatos, ahogyan a hangjukkal bánnak.




Forrás
A másik hasonló bandát, ami szintén hamar belopta magát a szívembe most ismertem meg. Jobban mondva karácsony környékén. A Pentatonix az Egyesült Államokból való és bár korban sokkal fiatalabbak, mint a Rajaton tagjai kimerem állítani, hogy majdnem egy szinten vannak tehetség ügyileg. Stílusilag kicsit eltérő, mert az előbbi inkább régebbi számokat dolgozott fel, a Pentatonix-nak meg mai slágeres, modernebb feldolgozásai is vannak. Amúgy úgy ismertem meg őket, hogy itt volt a december és karácsony első napja. A szentestét most anyukámmal töltöttem, így ahogy mondani szokták, nincs karácsony Kevin nélkül, illetve de van, csak hogy valamilyen szinten karácsonyi hangulatom legyen - ha már a hó később ért ide - kerestem karácsonyi hangulatú zenéket leginkább sötét stílusban. Még tavaly megtaláltam a Reszkessetek betörőkből azt a dalt, ami egyhamar ámulatba ejtett. Ez nem más volt, mint a Carol Of The Bells. Tudjátok, mikor bemegy a templomba és ott beszélget azzal az "ijesztő" bácsival, akkor szólal  meg ez a csodálatos kórus dallam.Na ezt a dalt megtaláltam Nox Arcana verzióba és anyukámnak is nagy kedvence lett és kijött a Youtube listán több verzióba is, és ott volt a Pentatonix, meghallgattam szöveggel is volt, míg a Nox Arcana-nál inkább csak instrumentális verzióban van - ahogyan mi azt megszokhattuk már - Így történt, hogy beleszerelmesedtem a Pentatonix-ba. Hallottunk már tánc evolúcióról, de ki hallott már zene evolúcióról? Ők készítettek egy ilyen számot, ami szerintem fenomenális lett. Úgy váltakoznak a ritmusok, a dallam, a dalok... Ezt mindenkinek hallania kell.




Ha valami különleges hangélményre vágynak a kedves olvasok, őket ajánlom. Persze vannak magyar acapella bandák is pl: Nonstop vokál, akiket megismerhettünk a X-factorból, vagy esetleg a Budapest Voice. Igazából ők sem annyira ismertem szerintem, viszont nagyon jó feldolgozásokat készítettek magyar slágerekből mint pl: Kowalsky meg a Vega - Ennyi csak, Quimby - Autó egy szerpentinen, Péterfy Bori - Hajolj bele a hajamba.Ők is nagyon jók, így őket is ajánlom. Jó zene hallgatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése