2015. szeptember 24., csütörtök

Debrecen, én ilyennek látom.

Debrecen, az én városom. Itt nőttem fel és itt is születtem. Magyarországon Budapest és Miskolc között az egyik legnagyobb város, szokták úgy emlegetni, mint  "cívisváros" vagy a "Kálvinista Róma". 1848-49 és 1944-ben is Magyarország fővárosa volt. 

Minden városnak, falunak, tanyának és községnek megvan a maga szépsége. A negatív és rossz dolgok mellet történnek pozitív és jó dolgok is. Fontos, hogy mit látunk meg, vagy épp mire fókuszálunk. Én szeretem a városomat, és nem biztos, hogy egyszer szeretném elhagyni őt.

Debrecen címere
Debrecen egy olyan város, ahol nagyon sok park és szökőkút van egymástól nem is olyan messze. Bár nem csináltam mindegyik szökőkútról képet, és igazából csak néhány helyet fotóztam le, amik számomra fontosak vagy sűrűn megfordulok ott. Mikor az egyik Budapesti ismerősöm lejött Debrecenbe meg is jegyezte, hogy ennyi szökőkutat ő még életében nem látott, mint amennyi itt van.. :) Bár elég sok mindent felújítottak mostanság.  Nekünk debrecenieknek, ha már egy kicsit unalmas is, de a turistáknak, vagy látogatóban lévő emberkéknek érdekes lehet a minden évben megrendezett augusztus 20.-ai "virágkarnevál".

Most a legismertebb helyeket, értékeket szeretném bemutatni.


Debrecen belvárosában a legismertebb gyülekező, találkozó hely a Debreceni Református Nagytemplom. Érdekességként meg kell, hogy említsem azt is, hogy különleges alkalmakkor populárisabb zenekarok, előadók is felszoktak lépni a templomban. Tavaly karácsonykor pl a Firkin együttes is adott koncertet. De azért szoktak lenni különféle zongora, és orgona hangversenyek is. (A Kölcsey Központban is)

Kossuth szobor
Szökőkút
A belvárosban, főtéren nagyon sok szökőkút található. Szerintem csodaszépek és nagyon jó kis hangulatuk van. Az ilyen szép nyárias időkben, jó egy kicsit hűsölni egy ilyen kis szökőkút közelében.

Debrecen nagyon sok emléket őriz Csokonairól. A Dorottya utcára most nem mentem el, mert eléggé messze van innen, de ott van a síremléke. Csokonai V. Mihály Dorottya c műve után kapta az utca a nevét is. Van még a  Csokonai színház, amiről szintén elfelejtettem képet készíteni, de nagyon szeretem. 7 éves koromtól magával ragadott a színház hangulata. A színhát háta mögött is található egy parkrész és nem messze tőle az Ady Endre Gimnázium, ahol szintén van egy kisebb park kialakítva.


Déri park
Az egyik legkedvencebb helyem, a Déri Múzeum és az előtte lévő park. Igazából szégyen, de még nem voltam a Déri múzeumban. De ami késik, nem múlik. Valahogy sosem volt még alkalmam. (pedig szerettem volna itt dolgozni, mint tárlatvezető.) Viszont az előtte lévő parkot nagyon szeretem. Lehet,hogy nem látszik jól, de itt is vannak szökőkutak. Szeretek ide kijárni olvasni, vagy csak szimplán kiülni és csodálni a szép múzeumot, élvezni a víz csobogását. Ha hasonlóan jó idő van, mint  a képen, akkor a barátaimmal gyakran szoktunk itt piknikezni a fűben egy pokrócon. Szerintem goth találkozók szervezésére is tökéletes hely lenne, bár Debrecenben a dark/ goth élet sajnos nem olyan felkapott, mint mondjuk Budapesten.Az itteni goth emberkék nem igazán vágynak külön közösségbe, így találkozókat sem igazán lehet szervezni, bár legutóbb köszönjünk annak az egy darab fiatalembernek, aki megtisztelt minket a jelenlétével (és később egy érdeklődő barátnőm is csatlakozott, végül is négy személlyel is lehet találkozót tartani).



A debreceni egyetem főépülete. A bölcsész karon lévő hallgatók ebben az épületben töltik a mindennapjaikat.És még egy szökőkút. Az épület amúgy nagyon szép belülről. Mikor voltam ott nyílt napon olyan érzésem volt, mintha Roxfordban járnék. Azonnal beleszerettem. 




Ismételten egy nagyon szép parkrész, itt is szívesen olvasgatnék. Elhelyezkedése pont a Nagytemplom háta mögött van.  Bár nem nagyon látszik, de a híres Református Kollégium van a háta mögött.

A Nagyerdő régen sokkal inkább erdősebb hangulatú volt, bár akkor is voltak benne parkosabb részek. Nos, ezt pár éve teljesen felújították és egy szép nagy parkot hoztak létre. Bevallom őszintén, nekem kicsit hiányzik az  régi erdő, amikor még a debreceni MGC találkozókat tarthattunk ott, a tavalyi goth találkozó helyszíne is végül az új Nagyerdő lett, de akkor éppen nagyon sok ember volt a parkban és nehezen tudtunk "elbújni", elkülönülni, de csak megoldottuk. Ami még nem tetszik az az, hogy a parkot zárják éjfélkor és régen nagyon sok éjszakai piknikeket tartottunk itt, még pizzát is rendeltünk amit tényleg kihoztak az erdőbe. Ezek mind nagyon szép és kellemes emlékek, ráadásul én kb 10 percre laktam gyalog az erdőtől, így az éjszakai piknikek nem voltak nekem akadályok. Amúgy a Nagyerdő az pont az egyetem mellet van.

Azért bemutatom az új parkerdőt.

Ez az úgynevezett "ködszínház". 21 órától kb 30 perc előadás szokott lenni, sajnos én még nem láttam. Régen amúgy ez a hely csónakázó tóként üzemelt. A távolban meg egy kis része látható az új standionnak, ahol régen egy kikötő nevezetű kocsma volt.

Amúgy az erdőben és környékén több különálló parkosabb rész is van.



Régen egy híd volt. (Ide rendeltük anno a pizzát)

Régen Békás-tó volt.


A kedvenc szomorú fűzfám szerencsére megmaradt! :)




Hátul nem tudom mennyire látszik, de egy szabadtéri színpad van, ami szintén most lett felújítva és azóta jó időben folyamatosan vannak előadások.



Ez az én városom, és én szeretem. Nem mondanám róla azt se, hogy unalmas lenne. Hiszen 20.-án a tűzijáték után, amit mostanság az egyetemnél szoktak megtartani utcabál is szokott lenni. Nyaranta gyakran vannak a főtéren ingyenes koncertek vagy különböző  mini fesztiválok, vagy esetleg a Nagyerdőn is. Nagyon sok látnivaló és múzeum van itt, sajnos vannak olyan helyek, ahova ritkábban szoktam járni, vagy még nem is fedeztem fel. Mivel ez is egy nagyváros, így biztos van még felfedezni valóm. A Köztemetőbe nem mentem el sajnos, az sincs túl közel, bár a Nagyerdőhöz közelebb van, de talán majd egy következő bejegyzésem alkalmával bemutatom azt is, hiszen nagyon szép szobor, emlék és sír van ott is. A fesztiválokra visszatérve, bár nem olyan nagy, mint a Hegyalja, de azért vannak, akik a Campussal is beérik. Debrecen a látványosságok városa. Az építészete nekem nagyon tetszik, és nagyon sok helyen a főtéren vannak rejtélyek egy egy régi épületen, amiket meg kell fejtenünk. Ez amolyan debreceni titok.. :)

Arról nem is beszélve, hogy tavaly Decemberben az utolsó Adventi napon a mi boldogság klubunk ingyen adventi ölelés napot szervezett. A szívlánnyal végig vonultunk Debrecen főterén és ölelést és szívecskét osztogattunk az embereknek. Csodálatos élmény volt és videó is készült róla (én sajnos nem látszódom rajtuk)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése