2015. január 22., csütörtök

4. Top 5 Kátai Tamás (Thy Catafalque, Gire)

Legelőször a Thy Catafalque-t ismertem meg Trish blogjának köszönhetően, első hallásra beleszeretem és eleinte úgy gondoltam, hogy olyan zenét játszik, mint a The Moon and The Nightspirit, vagy az Omnia csak metál verzióban. Ugyan akkor nem rég döbbentem rá, hogy ez téves következtetés volt, mert valójában szerintem a stílusa közelebb áll sokkal a Ghymes nevezetű zenekarhoz, csak metálosabb stílusban Elvileg amúgy Avantgarde Post-black metál a stílusuk. Most döbbentem rá, hogy Kátai Tamás szóló projektje is igen csak kiváló és egy nagyszerű zeneszerző. Bár melankolikusabb zenéket szerez mégis annyira csodálatosa visszatudja adni azt a hangzás világot, amivel megszeretne minket ismertetni, ambient stílusban. A Gire is hasonló a Thy Catafalque projektjére, mind hangzás világban, szövegben csak némelyik számában több szerepet kapnak a hangszerek, a metál elemek és a hörgések, kicsit már olyan Black metálos a hangzása.

1. Thy Catafalque - Űrhajók Makón

Talán ez a leglájtosabb daluk, ami eltér a többitől. A szövege jobban hasonlót egy kis mondókára, amit óvodában tanítanak a kicsiknek, Nagyon cuki és szép dal.

2. Thy Catafalque - Köd Utánam

Az első szám volt, amit hallottam és a stílusa nagyon megfogott.

3. Gire - Nádak, Erek

A szövege nagyon szép.

4. Kátai Tamás - Zöld erdő

Milyen érdekes, hogy szinte az összes projektjében kicsit másfajta stílus keveredik. Ez pl Ambient, és a szövege olyan csodálatos...

5. Kátai Tamás - Sűrű völgyben takaród

Valahogy elgondolkodtatja az embert.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése